Telefon  +48 663 836 814

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Gimnastyka twórcza Rudolfa Labana – Wyszków i okolice

Gimnastyka dla dzieciGimnastyka twórcza – Wyszków to nic innego jak metoda improwizacji ruchowej, zwana również nowoczesnym tańcem wychowawczych. Wymyślona została przez Rudolfa Labana i polega na ruchu zgodnie z własną inwencją i fantazją. Metoda Labana to przeciwieństwo tradycyjnych zajęć tanecznych, odchodzi bowiem od schematu powielania ruchów prowadzącego. Gimnastyka twórcza daje swobodę nauczycielowi, który tylko naprowadza dzieci na to, co mają robić, jednak zamiast pokazywać jak, pozwala im na tworzenie własnego tańca. W metodzie tej wykorzystujemy różne formy ruchu, od inscenizacji i gimnastyki do pantomimy. Tego typu gimnastyka pozwala m.in. na pobudzenie świadomości własnego ciała, a także pogłębia prawidłowe wyczucie przestrzeni.

Gimnastyka twórcza Rudolfa Labana to metoda, która została opracowana w latach 20. XX wieku. Laban był austriackim tancerzem i choreografem, który stworzył tę technikę, aby pomóc ludziom odkryć ich naturalny sposób ruchu i wyrażać samych siebie.
Metoda Labana składa się z trzech podstawowych elementów: analizy ruchu, notacji ruchu i gimnastyki twórczej.

Analiza polega na obserwowaniu i opisywaniu ruchu ludzkiego, aby zrozumieć, jak funkcjonuje i jak można go udoskonalić. Notacja to zaś system zapisywania ruchu w sposób graficzny, który umożliwia jego odtworzenie i analizę w przyszłości. Dzieci uczęszczające do naszego żłobka mogą skorzystać z tego trzeciego elementu. Gimnastyka twórcza jest to bowiem seria ćwiczeń, które pozwalają maluchom na eksplorowanie swojego ciała i ruchu w sposób kreatywny i ekspresywny.

Metoda Labana została wykorzystana w wielu dziedzinach, takich jak:

  • taniec,
  • teatr,
  • terapia ruchowa
  • i edukacja fizyczna.

Gimnastyka twórcza może być stosowana jako samodzielna praktyka lub jako część szerszego programu ruchowego. Metoda ta ma na celu nie tylko poprawę kondycji fizycznej, ale także pomaga dzieciom w odkrywaniu swojego wyrażenia artystycznego i emocjonalnego poprzez ruch.